لاجیک صنعت | به بخش خدمات و اتوماسیون توزین خوش آمدید.

09125936809

اتوماسیون سیستم توزین بچینگ مواد اولیه تولید کاشی و سرامیک

نام کارخانه: کارخانه کاشی کارون
نام کارفرما: کارخانه کاشی کارون
شهر: مهریز یزد
تاریخ انجام پروژه: آبان 1402
لودسل کارخانه کاشی کارون

برای تولید کاشی و سرامیک، مواد اولیه پس از استخراج از معادن وارد کارخانه شده و در دستگاه‌های سنگ‌شکن ریخته شده و به ابعاد مورد نیاز و استاندارد تبدیل می‌شوند. کاشی و سرامیک از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند که بایستی این مواد در داخل مخزن‌های مختلف وزن شده و براساس فرمول‌های مشخص با یکدیگر ترکیب شده وارد مراحل بعدی تولید شوند.

در این پروژه مواد در داخل هشت عدد سیلو ریخته می‌شوند ودر زیر هر یک از آنها مخزن‌های توزین و نوار نقاله وجود دارد که عملیات توزین در داخل این مخزن‌ها انجام می‌شود. لودسل‌ها زیر نوار نقاله‌ی مربوط به هر مخزن نصب شده‌اند و پس از بارگیری و توزین، مواد بر روی یک نوارنقاله انتقال‌دهنده ریخته می‌شوند. برای کنترل ریزش مواد از یک گیت که به وسیله‌ی جک پنوماتیکی باز و بسته می‌شود، استفاده شده است و همچنین برای نمایش اطلاعات وزن مخازن و کالیبره‌ی آنها و ارسال اطلاعات به سیستم کنترل از نمایشگرهای وزن تندر مدل WI634 که دارای خروجی رله و آنالوگ هستند، استفاده شده است. استفاده از این نمایشگرها، امکان مشاهده وزن و کالیبره در محل را به کاربر می‌دهد.

نحوه‌ی کار به این صورت است که ابتدا تمامی نمایشگرها بایستی کالیبره شوند و با توجه به رسپی و فرمول مربوط به بچینگ تولید کاشی، ست‌پوینت‌های مربوط به هریک از مواد هشت سیلو وارد شود. پس از آن فرآیند توزین شروع شده و تمامی سیلوها به صورت همزمان عملیات بارگیری و توزین بر روی آنها انجام می‌شود.

نکته‌ای که باید در پروژه‌هایی که از نمایشگرهای آنالوگ استفاده می‌شود رعایت شود این است که امکان دارد داده‌های ارسالی به سمت سیستم کنترل، بی‌ارزش و به نوعی پرت و یا دارای نوسان شدیدی باشند که بایستی با برنامه‌نویسی صحیح این نوسان و همچنین داده‌های بی‌ارزش و پرت را از سیستم اندازه‌گیری و توزین حذف کرد.

برخی از امکانات این سیستم عبارتند از: قابلیت فرمول‌دهی متعدد، گزارش‌گیری روزانه و ماهانه، بارگیری به صورت دستی و اتوماتیک.

لاجیک صنعت

مجموعه لاجیک صنعت با سابقه فعالیت در حوزه اتوماسیون صنعتی و صنایع مختلف، همچنین با پشتوانه مهندسین مجرب و فعال، مدت زیادی در صنایع مختلف و پروژه‌های اتوماسیون صنعتی حضور پر رنگی داشته است.

هم اکنون شما می‌توانید با تکیه به دانش فنی و به روز متخصصین ما ابتدا با مشاوره و سپس با طراحی، برنامه‌نویسی و ساخت و اجرای پروژه‌های اتوماسیون صنعتی خود در سراسر کشور و حتی خارج از کشور با ما همراه باشید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید